Toimitusehdot

Tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä

METSOLAN PIHA JA PUU OY (TÄSTÄ ETEENPÄIN MPP) -verkkokauppa noudattaa kaikessa toiminnassaan yleisiä, kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä säännöksiä ja suosituksia.  MPP -verkkokaupasta voivat tehdä ostoksia vain 18 vuotta täyttäneet henkilöt.

MPP:n verkkokauppa toimittaa tuotteita koko Suomeen edellyttäen, että toimitusosoite on voimassaoleva osoite, johon on ajoyhteys.

Tekemällä tilauksen hyväksyt, että MPP:n verkkokauppa lähettää sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen liittyvissä asioissa.

Tilausvahvistus ja tilauksen hyväksyminen

Onnistuneesta verkkokauppatilauksesta saat sähköpostiisi aina tilausvahvistuksen. Mikäli vahvistusta ei kuulu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme myynti@metsolanpuu.fi

Kun Asiakas on hyväksynyt tilauksensa Maksaminen –vaiheen jälkeen, sitä ei voi enää muuttaa verkkokaupassa. Jos tilausta halutaan vielä muuttaa, on otettava yhteyttä asiakaspalveluun myynti@metsolanpuu.fi.
Asiakas saa hyväksymästään tilauksesta sähköisen tilausyhteenvedon sekä tilausvahvistuksen, sen jälkeen kun asiakaspalvelu on käsitellyt tilauksen. Tilausvahvistuksesta näkyy tilauksen tiedot. Säilytä tilausvahvistus mahdollista myöhempää tarvetta varten.

Toimitusaika

Varastossa olevien koivuklapien toimitusaika on 2-9 arkipäivää tilauksesta. Mikäli olet valinnut koivuklapien toimitustavaksi noudon noutopisteestämme Hollolasta, voit noutaa tuotteet heti aukioloaikojemme puitteissa.

Varastossa olevat pihatuotteet lähetetään Postin rahdilla 3-5 arkipäivässä. Toimistusaikaan tulee lisäksi Postin kuljetuksen vaatima aika.

Jälkitoimitus- ja mittatilaus tuotteiden toimitusaika on 2-4 viikkoa. Tuotteiden toimitusaika voi vaihdella tuotekohtaisesti. Poikkeavat toimitusajat on mainittu tuotesivuilla.

Valmistuneesta tilauksesta asiakkaalle lähetetään vahvistus sähköpostilla. Lisäksi kuljetusliike soittaa asiakkaalle varmistaakseen tarkemman toimitusajankohdan. Mikäli olet valinnut pihatuotteille toimitustavaksi noudon noutopisteestämme Hollolasta, sinulle ilmoitetaan, kun tilaus on valmis noudettavaksi.

Mikäli tuotteen käsittely ja toimitus jostain syystä viivästyy arvioidusta ajankohdasta, asiakaspalvelumme ilmoittaa siitä mahdollisimman pian.

Toimitustavat

Tilaukset toimitetaan asiakkaan tilauksella ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Tilatut tuotteet voi myös noutaa noutopisteestämme Hollolasta.

Lahden seudulla tilaukset toimitetaan MPP:n omalla kuljetuskalustolla. Tilaukset Lahden seudun ulkopuolelle toimitetaan Postin rahdilla.

Kotiinkuljetus

Asiakas saa tuotteen ilmoittamaansa toimitusosoitteeseen. Toimitukselle on osoitettava purkupaikka, jonka tulee sijaita siten, että purkaminen on mahdollista suorittaa suoraan ajoneuvosta perälautanostimella. Toimituskulut sisältävät kuorman purkamisen auton viereen. Asiakkaan on huolehdittava, että toimitusosoitteeseen on ajokelpoinen tie sekä purkupaikalle esteetön pääsy.

Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa matkapuhelinnumero, johon asiakaspalvelu tai rahdinkuljettaja voi ottaa yhteyttä sopiakseen toimituksen ajankohdasta. Jakelu tapahtuu pääsääntöisesti ma–pe klo 9–17.

Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta matkapuhelinnumerosta, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa.

Jos toimitus viivästyy sen takia, että vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna aikana, tavaran säilyttämisestä aiheutuvat kulut peritään asiakkaalta. Mikäli vastaanottajaa ei ole tavoitettu 7 vuorokauden kuluessa, palautetaan tavarat lähtöosoitteeseen ja aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Tässä tapauksessa loppuosa kauppasummasta palautetaan asiakkaalle.

Toimituksen vastaanotto

Tilaajan tulee varmistaa, että joku on tuotteiden saapuessa vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen.

Toimituksen mukana seuraa lähete. Vastaanottajan on tarkistettava, että toimitussisältö on lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Asiakkaan tulee tarkistaa tilattujen tuotteiden kunto välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Huomautukset tulee lähettää kirjallisesti myynti@metsolanpuu.fi osoitteeseen valokuvan kanssa.

Postirahdin vastaanotto ja kuljetusvahingot

  1. Tilaajan vastaanottaessaan rahtia tulee hänen tarkistaa pakkauksen kunto. Mikäli pakkauksessa on näkyviä ruhjeita, on huomio kirjattava kuljettajan antamaan vastaanottorahtikirjaan.
  2. Käsittelyn nopeuttamiseksi on suositeltavaa ottaa vahingoittuneesta paketista ja tuotteesta valokuva, mikäli mahdollista ja kuvan/kuvien toimittamista sähköpostitse myynti@metsolanpuu.fi
    Kuva ei korvaa merkintää rahtikirjaan eikä myöskään suullinen huomautus kuljettajalle rikkoutuneesta paketista.
  3. Tilaaja saa korvaavat osat tai uuden tuotteen ja MPP hoitaa noutopyynnön vahingoittuneelle tuotteelle sen jälkeen, kun vahinko on kirjautunut kuljetusyrityksen tiedostoihin rahtikirjamerkintöjen kautta. Ilman rahtikirjamerkintää kuljetusvahinkoa ei ole syntynyt.

Tilaaja sitoutuu varmistamaan pakkauksen kunnon vastaanottaessaan lähetystä ja tekemään tarvittaessa merkinnät rahtikirjaan.

Nouto toimipisteestä

Nouto toimipisteestämme Hollolasta on asiakkaalle maksuton.
Tehdasnoudoissa asiakkaalle ilmoitetaan sähköpostitse, puhelimitse tai tekstiviestillä, kun tuotteet ovat noudettavissa. Koivuklapi tuotteet voit noutaa tuotteet heti aukioloaikojemme puitteissa. Noutaessaan verkkokauppatilausta asiakkaalla pitää olla mukanaan tilausvahvistus tai MPP:n tekstiviesti-ilmoitus sekä henkilöllisyystodistus.

Toimituskulut

MPP:n verkkokaupasta toimitettavien tuotteiden toimituskulut määritellään tuotteen koon, painon sekä etäisyyden toimitusosoitteeseen perusteella. Toimituskulut sisältävät lähetyksen purkamisen ajoneuvon viereen pihalle.

Syöttämällä postinumerosi verkkokaupan ostoskori-sivulla näet toimitusvaihtoehdot sekä niiden kustannukset. Mikäli toimitusvaihtoehtoja on useita, tulee asiakkaan valita niistä haluamansa. Toimitushinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

Maksutavat

Paytrail

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Klarna

Käytössämme on Klarna Checkout -palvelu, joka mahdollistaa maksamisen yleisimmillä maksukorteilla ja verkkomaksulla, sekä lisäksi Klarna Laskulla ja Osamaksulla. Klarna Checkoutin kulloinkin voimassa olevat ehdot voit tarkastaa täältä: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/te…

Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB (publ):n (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) kulloinkin voimassa olevat ehdot, mitkä voit lukea ylläolevasta linkistä.

Klarna Checkout-palvelu näyttää käytettävissäsi olevat maksutavat. Valittavinasi voi olla lasku, erämaksu, korttimaksu ja suoramaksu pankin kautta. Jos valitset maksutavaksi laskun,  Klarnalla myöntää sinulle vähintään 14 päivän maksulykkäyksen.

Klarna Checkout -palvelun käyttö on maksutonta. Valitusta maksuvaihtoehdosta saattaa kuitenkin seurata veroja tai maksuja, katso tarkemmin yksityiskohtaiset maksuehdot valitsemasi vaihtoehdon osalta. Klarna voi koska tahansa lisätä tai poistaa yhden tai useamman Klarna Checkout -palvelussa tarjolla olevan maksuvaihtoehdon.

Saattamalla loppuun ostotapahtuman Klarna Checkout -palvelussa solmit Klarnan kanssa sopimuksen, jossa Klarna mm. takaa, ettei sinun tarvitse maksaa sinulle toimittamattomista tuotteista. Klarna hyvittää samanaikaisesti kaupalle ostojesi verran ja Klarnalle siirtyy oikeus saatavaan. Riippumatta siitä, minkä maksutavan valitset, maksusi käytetään Klarnan saatavan suorittamiseen.

Peruutusoikeus kuluttajakaupassa

Suomen kuluttajasuojalain mukaan ostajalla on 14 päivän peruutus- ja vaihto-oikeus tuotteen ostamisesta.

Peruuttamisoikeuden käyttäminen

Voit peruuttaa sopimuksen ilmoittamalla siitä MPP:lle viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Mittatilauksena valmistettuja tai asiakasta varten räätälöityjä tuotteita ei voi peruuttaa. Pelkkä tuotteen palautus ei peruuta sopimusta. Tuotteen palautuksesta tulee sopia aina ensin MPP:n verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa myynti@metsolanpuu.fi.

Peruutus- palautus – ja vaihto-oikeus ei koske:

  • Asiakkaalle räätälöidyin mitoin valmistetun tuotteen esim, aitaelementin palauttamista tai vaihtoa.
  • Käytettyjä palautusoikeuden piiriin kuuluvia tuotteita.

Tuotteen palauttaminen

Verkkokauppatilauksiimme ei sisälly maksutonta palautusoikeutta. Sovittaessa MPP voi tilata asiakkaan puolesta rahtituotteiden noudon asiakkaan pihasta. Tällöin asiakas hyväksyy palautuksesta aiheutuneet todelliset kustannukset, jotka voivat olla suuremmat kuin mitä tuotteiden tilauksessa on veloitettu.

Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, sovi palautuksesta MPP:n verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa kirjallisesti myynti@metsolanpuu.fi. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäispakkauksessa ja jälleenmyyntikelpoinen.

Mikäli olemme lähettäneet sinulle viallisen tai väärän tuotteen, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse niin saat tarkemmat ohjeet.
Kun kyseessä on selkeästi osoitettava valmistusvirhe tai väärä tuote, maksamme uuden vastaavan tuotteen lähetyskulut.

Maksujen palauttaminen

Palautetun tuotteen tarkastamisen jälkeen rahat palautetaan asiakkaalle sillä maksutavalla, jota asiakas käytti tilatessaan tuotteen. Verkkopankissa maksettujen tilausten palautuksien kyseessä ollen asiakaspalvelu kysyy palautuksen sopimisen yhteydessä asiakkaan pankkitilin tilinumeron.

Sopimatta palautettua tavaraa emme hyvitä.

Oikeus evätä tilaus

MPP:llä on oikeus evätä tilaus tarvittaessa. Mahdollisesti evätystä tilauksesta asiakaspalvelu lähettää erillisen tiedon asiakkaalle.

Takuu ja mahdolliset laatuvirheet

Takuu on tuotteen valmistajan tai maahantuojan vapaaehtoinen antama lisäturva. Takuun antaja vastaa tuotteen virheettömyydestä, toiminnasta ja muista sille asetetuista laadullisista kriteereistä.

Tuotetiedoissa on kerrottu tuotteen mahdollinen takuuaika. Verkkokaupan toimituksen mukana tuleva lähetyslista on samalla takuutodistus, ja se tulee säilyttää koko takuuajan. Tarkemmat takuuehdot tulee tarkistaa joko tuotteen mukana toimitetuista takuuehdoista tai suoraan tuotteen valmistajalta.

Takuuaika alkaa ostokuitin tai laskun päiväyksestä jatkuen takuun kattaman ajan verran. Takuun aikana tehdyt korjaukset, vaihdot tai muut toimenpiteet eivät pidennä tai lyhennä takuuta.
Noudata tarkasti tuotteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet sekä ohjeiden mukaisessa käytössä syntyneet viat.

MPP:n verkkokauppa vastaa tuotteessa mahdollisesti ilmenevästä virheestä, vaikka takuuaika olisi jo päättynyt. Tämä lakisääteinen virhevastuu kattaa myös tuotteet, joissa erillistä takuuta ei ole myönnetty.

Mikäli tuotteessa on virheitä, huolto- ja palautusjärjestelyt tulee aina sopia verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa ennen tuotteen palauttamista, jotta voimme omalta osaltamme varmistaa asian moitteettoman hoidon.

Selvät hintavirheet

MPP:n verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit:
• jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
• jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi ilmoitetaan esim. 49 euroa tai
• jos tuhansien eurojen arvoisen pihamökin hinnaksi ilmoitetaan esim. 559 eur.

Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Ylivoimainen este

MPP:n verkkokauppa ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä MPP:n verkkokaupalla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Asiakasviestintä

MPP:n verkkokauppa voi lähettää markkinointiluvan antaneille asiakkailleen markkinointiviestejä sekä asiakaspalveluviestejä sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Rekisteröityessään verkkokauppaan, asiakas voi joko sallia tai kieltää markkinointiviestien lähettämisen.

Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen MPP:n verkkokaupasta. Hyväksymällä MPP:n verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy asiakaspalveluviestien lähettämisen. Tilausosoite ja muut asiakastiedot tallennetaan MPP:n asiakastietojärjestelmään asiakassuhteen ajaksi.

Ehtojen muuttaminen

MPP:n verkkokauppa voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Viimeisimmät tiedot muutoksista löytyvät tilaus- ja toimitusehdoista.

Turvallinen ostaminen

MPP:n verkkokaupasta ostaminen on turvallista. Verkkokaupassa kerättävät asiakastiedot (tilaushetkellä tai rekisteröidyttäessä) siirtyvät MPP:n käyttöön suojatussa verkkoyhteydessä (SSL-salaus). Sertifikaatti kertoo verkkosivuston luotettavuudesta ja siitä, että sivusto huolehtii asianmukaisesti henkilötietojen käsittelystä. Palvelimet sijaitsevat suojatuissa valvotuissa tiloissa.

Evästeiden käyttö

metsolanpuu.fi verkkokaupassa on käytössä cookie-toiminto eli evästeitä. Eväste on pieni käyttäjän tietokoneelle lähetettävä ja siellä säilytettävä tekstitiedosto, jonka avulla on mahdollista tunnistaa sivuilla vierailevat kävijät. Tämä helpottaa kävijöiden kirjautumista sivuille. Evästeiden avulla verkkokauppa voi tarjota asiakkaille yksilöityjen tarpeiden mukaisia tietoja ja palveluita.

Evästeet eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita tai tiedostoja. Eväste -toiminnon voi kytkeä pois selaimesta. Evästeen poiskytkeminen käytöstä saattaa vaikuttaa palveluiden toimintaan.

Tietosuoja verkkokaupassa

MPP huolehtii asiakastietojen asianmukaisesta käsittelystä ja säilyttämisestä.