Toimitusehdot

Tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä

METSOLAN PIHA JA PUU OY (TÄSTÄ ETEENPÄIN MPP) -verkkokauppa noudattaa kaikessa toiminnassaan yleisiä, kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä säännöksiä ja suosituksia.  MPP -verkkokaupasta voivat tehdä ostoksia vain 15 vuotta täyttäneet henkilöt. Alle 18-vuotiaat saavat maksaa ostoksensa vain verkkomaksulla.

MPP:n verkkokauppa toimittaa tuotteita koko Suomeen edellyttäen, että toimitusosoite on voimassaoleva osoite, johon on ajoyhteys.

Hyväksymällä MPP:n verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy, että MPP:n verkkokauppa lähettää asiakkaalle sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen liittyvissä asioissa.

Toimitusaika

Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on 2-5 arkipäivää. Räätälöityjen ja pintamaalattujen tuotteiden toimitusaika on useimmiten 3-4 viikkoa. Tuotteiden toimitusaika voi vaihdella tuotekohtaisesti. Poikkeavat toimitusajat on mainittu tuotesivulla.

Asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus sähköpostilla, jossa vahvistetaan tuotteen arvioitu toimitusajankohta. Lisäksi kuljetusliike soittaa asiakkaalle varmistaakseen tarkemman toimitusajankohdan. Mikäli olet valinnut toimitustavaksi noudon noutopisteestämme, sinulle ilmoitetaan, kun tilaus on valmis noudettavaksi.

Mikäli tuotteen käsittely ja toimitus jostain syystä viivästyy arvioidusta ajankohdasta, asiakaspalvelumme ilmoittaa siitä mahdollisimman pian.

Toimitustavat

Tilaukset toimitetaan asiakkaan tilauksella ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Tilatut tuotteet voi myös noutaa asiakkaan valitsemasta noutopisteestä.

Lahden seudulla tilaukset toimitetaan MPP:n omalla kuljetuskalustolla. Tilaukset Lahden seudun ulkopuolelle toimitetaan Postin rahdilla.

Kotiinkuljetus

Asiakas saa tuotteen ilmoittamaansa toimitusosoitteeseen. Toimitukselle on selkeästi osoitettava purkupaikka, jonka tulee sijaita siten, että purkaminen on mahdollista suorittaa suoraan ajoneuvosta perälaitanostimella.
Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa matkapuhelinnumero, johon asiakaspalvelu tai rahdinkuljettaja voi ottaa yhteyttä sopiakseen toimituksen ajankohdasta. Jakelu tapahtuu pääsääntöisesti ma–pe klo 9–17.

Asiakkaan tulee varmistaa, että joku on tuotteiden saapuessa vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen.

Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta matkapuhelinnumerosta, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa.

Jos toimitus viivästyy sen takia, että vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna aikana, tavaran säilyttämisestä aiheutuvat kulut peritään asiakkaalta. Mikäli vastaanottajaa ei ole tavoitettu 7 vuorokauden kuluessa, palautetaan tavarat lähtöosoitteeseen ja aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Tässä tapauksessa loppuosa kauppasummasta palautetaan asiakkaalle.

Toimituksen mukana seuraa lähete. Vastaanottajan on tarkistettava, että toimitussisältö on lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Asiakkaan tulee tarkistaa tilattujen tuotteiden kunto välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Nämä kuljetusasiakirjat kannattaa aina säilyttää.

Asiakkaan on huolehdittava, että toimitusosoitteeseen on ajokelpoinen ja kantavuudeltaan riittävä tie (tavallisesti 7 tn) ja että purkupaikalle on vapaa pääsy tarvittaessa myös yhdistelmäajoneuvolla, riippuen tilatun tuotteen vaatimuksista. Lisäksi asiakkaan tulee valmistella purkupaikka ja -alusta sellaiseen kuntoon, että tavaroiden purku voidaan suorittaa viivytyksettä ja tuotteita vaurioittamatta.

Toimituskulut sisältävät kuorman purkamisen yhteen paikkaan, pääsääntöisesti auton viereen.

Mikäli toimituksessa tai tuotteissa on ongelmia, tulee toimia seuraavasti:
• ennen rahtikirjan/lähetteen allekirjoittamista siihen on tehtävä mahdollisimman selkeästi kirjallinen merkintä havaituista virheistä
• asiakkaan tulee ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme

Ilman mitään merkintää rahtikirjassa/lähetteessä vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää asiakkaalle.

Nouto tehtaalta

Nouto tehtaaltamme on asiakkaalle maksuton.
Tehdasnoudoissa asiakkaalle ilmoitetaan puhelimitse tai SMS:llä, kun tuotteet ovat noudettavissa. Noutaessaan verkkokauppatilausta asiakkaalla pitää olla mukanaan tilausvahvistus tai MPP:n tekstiviesti-ilmoitus sekä henkilöllisyystodistus.

Toimituskulut

MPP:n verkkokaupasta toimitettavien tuotteiden toimituskulut määritellään tuotteen koon, painon sekä etäisyyden toimitusosoitteeseen perusteella. Toimituskulut eivät sisällä tuotteen kantamista/siirtämistä esimerkiksi rakennuksen sisälle/yläkertaan.

Tilausprosessin alussa verkkokauppa laskee tilaukselle toimitusmaksun. Asiakkaan tulee syöttää ostoskorissa toimitusosoitteen postinumero toimitusmaksun laskemista varten, ja mikäli toimitusvaihtoehtoja on useita, tulee asiakkaan valita niistä haluamansa. Kunkin toimitusvaihtoehdon hinta ilmoitetaan vaihtoehdon yhteydessä. Toimitushinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

Maksutavat

Käytössämme on Klarna Checkout -palvelu, joka mahdollistaa maksamisen yleisimmillä maksukorteilla ja verkkomaksulla, sekä lisäksi Klarna Laskulla ja Osamaksulla. Klarna Checkoutin kulloinkin voimassa olevat ehdot voit tarkastaa täältä: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/te…

Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB (publ):n (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) kulloinkin voimassa olevat ehdot, mitkä voit lukea ylläolevasta linkistä.

Klarna Checkout-palvelu näyttää käytettävissäsi olevat maksutavat. Valittavinasi voi olla lasku, erämaksu, korttimaksu ja suoramaksu pankin kautta. Jos valitset maksutavaksi laskun,  Klarnalla myöntää sinulle vähintään 14 päivän maksulykkäyksen.

Klarna Checkout -palvelun käyttö on maksutonta. Valitusta maksuvaihtoehdosta saattaa kuitenkin seurata veroja tai maksuja, katso tarkemmin yksityiskohtaiset maksuehdot valitsemasi vaihtoehdon osalta. Klarna voi koska tahansa lisätä tai poistaa yhden tai useamman Klarna Checkout -palvelussa tarjolla olevan maksuvaihtoehdon.

Saattamalla loppuun ostotapahtuman Klarna Checkout -palvelussa solmit Klarnan kanssa sopimuksen, jossa Klarna mm. takaa, ettei sinun tarvitse maksaa sinulle toimittamattomista tuotteista. Klarna hyvittää samanaikaisesti kaupalle ostojesi verran ja Klarnalle siirtyy oikeus saatavaan. Riippumatta siitä, minkä maksutavan valitset, maksusi käytetään Klarnan saatavan suorittamiseen.

Palautusten käsittely

Tilauksen hyväksyminen

Kun Asiakas on hyväksynyt tilauksensa Maksaminen –vaiheen jälkeen, sitä et voi enää muuttaa verkkokaupassa. Jos tilausta halutaan vielä muuttaa, on otettava yhteyttä verkkokaupan myyntiin.
Asiakas saa hyväksymästään tilauksesta sähköisen tilausyhteenvedon sekä tilausvahvistuksen, sen jälkeen kun asiakaspalvelu on käsitellyt tilauksen. Tilausvahvistuksesta näkyy tilauksen tiedot sekä tarkempi toimitusaika. Säilytä tilausvahvistus mahdollista myöhempää tarvetta varten.

Kun asiakas on jättänyt tilauksensa, se siirtyy käsiteltäväksi asiakaspalveluumme. Jos tuote on varastotuote (toimitettavissa suoraan MPP:n varastosta) on sen toimitusaika 2-5 arkipäivää. Mikäli tilaus sisältää useampia varastotuotteita, pyritään toimittamaan tuotteet yhteislähetyksenä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, verkkokaupan asiakaspalvelu ottaa asiakkaaseen yhteyttä sopiakseen toimitusajasta.

Oikeus evätä tilaus

MPP:llä on oikeus evätä tilaus tarvittaessa. Mahdollisesti evätystä tilauksesta asiakaspalvelu lähettää erillisen tiedon asiakkaalle.

Tilauksen tarkastaminen

Tarkasta tilaamasi tuotteiden ja pakettien kunto heti tilausta vastaanottaessasi . Mikäli huomaat virheitä/kolhuja paketissa, laita huomioistasi maininta rahtikirjaan allekirjoittamisen yhteydessä ja ole yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun.

Tuotteen vaihto ja palauttaminen

Meille on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi ja toivomme, että tilaamasi tuotteet vastaavat odotuksia. Mikäli et ole tyytyväinen tuotteeseen, tutustu alla olevaan vaihto- ja palautusohjeeseen.

Verkkokaupan asiakaspalvelu auttaa tuotteiden vaihtoon ja palauttamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Peruuttamisoikeuden käyttäminen

Voit peruuttaa sopimuksen ilmoittamalla siitä MPP:lle viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Erikoistilauksesta valmistettuja tai asiakasta varten räätälöityjä tuotteita tai määrämittaan katkaistuja tai leikattuja tuotteita ei voi peruuttaa. Pelkkä tuotteen palautus ei peruuta sopimusta. Tuotteen palautuksesta tulee sopia aina ensin MPP:n verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa.

Sinulla on huolenpitovelvollisuus tuotteesta, mikäli aiot käyttää peruuttamisoikeutta. Mikäli peruutat sopimuksen tuotteen käyttöönoton jälkeen, olet velvollinen korvaamaan MPP:lle tuotteen arvon alentumisen. Asiakkaana olet vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alenemisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Tuotteen palauttaminen

Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, sovi palautuksesta MPP:n verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäispakkauksessa ja jälleenmyyntikelpoinen. Tuotteen palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote ei kokonsa tai painonsa takia edellytä erilliskäsittelyä tai muutakaan erilliskuljetusta. Muussa tapauksessa asiakas huolehti itse palautuskustannuksista.

Mikäli olemme lähettäneet sinulle viallisen tai väärän tuotteen, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse niin saat tarkemmat ohjeet.
Kun kyseessä on viallinen tai väärä tuote, maksamme uuden vastaavan tuotteen lähetyskulut.

Maksujen palauttaminen

Palautetun tuotteen tarkastamisen jälkeen rahat palautetaan asiakkaalle sillä maksutavalla, jota asiakas käytti tilatessaan tuotteen. Verkkopankissa maksettujen tilausten palautuksien kyseessä ollen asiakaspalvelu kysyy palautuksen sopimisen yhteydessä asiakkaan pankkitilin tilinumeron.

Sopimatta palautettua tavaraa emme hyvitä.

Takuu ja mahdolliset laatuvirheet

Takuu on tuotteen valmistajan tai maahantuojan vapaaehtoinen antama lisäturva. Takuun antaja vastaa tuotteen virheettömyydestä, toiminnasta ja muista sille asetetuista laadullisista kriteereistä.

Tuotetiedoissa on kerrottu tuotteen mahdollinen takuuaika. Verkkokaupan toimituksen mukana tuleva lähetyslista on samalla takuutodistus, ja se tulee säilyttää koko takuuajan. Tarkemmat takuuehdot tulee tarkistaa joko tuotteen mukana toimitetuista takuuehdoista tai suoraan tuotteen valmistajalta.

Takuuaika alkaa ostokuitin tai laskun päiväyksestä jatkuen takuun kattaman ajan verran. Takuun aikana tehdyt korjaukset, vaihdot tai muut toimenpiteet eivät pidennä tai lyhennä takuuta.
Noudata tarkasti tuotteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet sekä ohjeiden mukaisessa käytössä syntyneet viat.

MPP:n verkkokauppa vastaa tuotteessa mahdollisesti ilmenevästä virheestä, vaikka takuuaika olisi jo päättynyt. Tämä lakisääteinen virhevastuu kattaa myös tuotteet, joissa erillistä takuuta ei ole myönnetty.

Mikäli tuotteessa on virheitä, huolto- ja palautusjärjestelyt tulee aina sopia verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa ennen tuotteen palauttamista, jotta voimme omalta osaltamme varmistaa asian moitteettoman hoidon.

Selvät hintavirheet

MPP:n verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit:
• jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
• jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi ilmoitetaan esim. 49 euroa tai
• jos tuhansien eurojen arvoisen pihamökin hinnaksi ilmoitetaan esim. 559 eur.

Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Ylivoimainen este

MPP:n verkkokauppa ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä MPP:n verkkokaupalla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Asiakasviestintä

MPP:n verkkokauppa voi lähettää markkinointiluvan antaneille asiakkailleen markkinointiviestejä sekä asiakaspalveluviestejä sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Rekisteröityessään verkkokauppaan, asiakas voi joko sallia tai kieltää markkinointiviestien lähettämisen.

Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen MPP:n verkkokaupasta. Hyväksymällä MPP:n verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy asiakaspalveluviestien lähettämisen. Tilausosoite ja muut asiakastiedot tallennetaan MPP:n asiakastietojärjestelmään asiakassuhteen ajaksi. Tarkempia tietoja asiakastietojen käsittelystä saat tietosuojaselosteestamme .

Ehtojen muuttaminen

MPP:n verkkokauppa voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Viimeisimmät tiedot muutoksista löytyvät tilaus- ja toimitusehdoista .

Turvallinen ostaminen

MPP:n verkkokaupasta ostaminen on turvallista. Verkkokaupassa kerättävät asiakastiedot (tilaushetkellä tai rekisteröidyttäessä) siirtyvät MPP:n käyttöön suojatussa verkkoyhteydessä (SSL-salaus). Sertifikaatti kertoo verkkosivuston luotettavuudesta ja siitä, että sivusto huolehtii asianmukaisesti henkilötietojen käsittelystä. Palvelimet sijaitsevat suojatuissa valvotuissa tiloissa Suomessa.

Evästeiden käyttö

metsolanpuu.fi verkkokaupassa on käytössä cookie-toiminto eli evästeitä. Eväste on pieni käyttäjän tietokoneelle lähetettävä ja siellä säilytettävä tekstitiedosto, jonka avulla on mahdollista tunnistaa sivuilla vierailevat kävijät. Tämä helpottaa kävijöiden kirjautumista sivuille. Evästeiden avulla verkkokauppa voi tarjota asiakkaille yksilöityjen tarpeiden mukaisia tietoja ja palveluita.

Evästeet eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita tai tiedostoja. Eväste -toiminnon voi kytkeä pois selaimesta. Evästeen poiskytkeminen käytöstä saattaa vaikuttaa palveluiden toimintaan.

Tietosuoja verkkokaupassa

MPP huolehtii asiakastietojen asianmukaisesta käsittelystä ja säilyttämisestä. Lisää tietoa MPP:n tietosuojasta saat linkistä.
Verkkokaupan asiakaspalvelu palvelee sinua arkisin klo 9-17.